03.01.2011
Jan Hrabal

Pardubice posunuly český hokej

PARDUBICE — Povedlo se! Akce s názvem HOCKEY OPEN AIR GAME 2011 vyšla na jedničku. Kdyby bylo ve Svítkově vyprodáno, hodnocení jednička s hvězdičkou by rozhodně nebylo od věci… „Snažili jsme se všem vyjít vstříc,“ hodnotí rekordní zápas generální manažer HC Eaton Pardubice Zbyněk Kusý.

„Od druhé třetiny už bylo počasí nádherné, pro klub je velmi dobře, že jsme získali tři extraligové body. Věřím, že všichni, kdo tady byli, si to užili se vším všudy. Chtěl bych i za sebe poděkovat všem, co se na tom podíleli. Celý organizační tým čítal sedm set lidí,“ řekl směrem HOCKEY OPEN AIR GAME.

„Připravovali jsme akci víc jak měsíc a půl, ale posledních čtrnáct dnů jsme spoustě lidí zkazili Vánoce a soukromí. Proto doufám, že je výsledek potěšil a že jsme posunuli český hokej dál. Měli jsme možnost přivítat sedmnáct tisíc diváků. Je škoda, že jich nebylo ještě víc. Ale není asi síla, aby jich přišlo víc,“ pokračoval Zbyněk Kusý.

Dokáže odhadnout hospodářský výsledek celé akce?
„Asi budeme na nule. Nejsem schopen ale říci přesnější čísla takhle krátce po skončení.“

Proběhlo všechno podle vašich představ?
„Chyby jsou všude. Snažili jsme se všichni vyjít všem vstříc maximální ochotou. Podstatné je, že oba fanouškovské tábory předvedly výbornou atmosféru. Všichni na tribunách i díky vlastní termosce s čajem, se u toho dokázali pobavit. Atmosféra k těmto venkovním akcím patří, ať je to hokej, lyžování nebo skoky na lyžích. My jsme to dělali poprvé, pro lidi to nebylo jednoduché, neměli jsme fotbalový stadion, všechno jsme si museli postavit a bylo to pro nás hodně složité.“

O sněhových přeháňkách jsme věděli

Založili jste letos novoroční tradici?
„To nedokážu v tuto chvíli říct. Nevím, jestli to někdo dokáže udělat po nás. Slyšel jsem, že Česká sportovní by chtěla něco udělat podobného s NHL. Některá města, která mají odpovídající stadiony na fotbal, nemusí mít tak obrovské náklady, protože my jsme museli dvě tribuny stavět. To pak dokážou udělat minimálně o osm milionů levněji a bude to pro ně zajímavá událost, když seženou zajímavé soupeře. V tuto chvíli to ale nedokážu posoudit a je to věc jejich managementu.“

Přál byste si to?
„Nedokážu to říct. Je to v tomto termínu velmi složité, protože byly minulý týden svátky, musím říct, že organizace není jednoduchá i co se týká technických podmínek a všech dokumentů, které musíte získat. Co jsme si vytrpěli s ledem, to nikdo neví. Je tam spousta technologií, které v Česku nebyly, to jsou věci, které není jednoduché získat a stojí hodně peněz. Nevím, jestli někdo bude mít chuť to dělat.“

Sledoval hodně předpověď počasí?
„Strašně! Ale byl jsem celkem klidný. Stále jsem pobíhal po areálu, ale věděl jsem, že přijdou dvě přeháňky, jenom ta hlavní přišla o dvacet minut později, než měla. Když jsem to v první třetině viděl, to opravdu dost chumelilo, tak jsme si všichni připomněli rok 1948, to myslím hokejově. Jinak jsem byl celkem klidný.“

Měli jste předpověď z radaru?
„Ano a také jsme měli předpověď z letiště. Navíc u kamaráda máme žabáka Huberta, který nám předpovídá počasí i na naše letní akce asi deset let a ten nám řekl, že utkání se vydaří, takže jsme se toho nebáli.“

To je jako normální žába?
„Každý meteorolog doma aspoň jednu má, protože je to spolehlivé zvíře na počasí. To vám, řekne, jak to dopadne.“

Mottem byl hokej pro všechny

Jak hodnotíte návštěvu na zápas s ohledem na ceny vstupného?
„Takové akce asi levnější nikdy nebudou. Na druhou stranu jsme v době recese a partneři, kteří jsou nasmlouvaní na celou sezonu, tak většina lidí přemýšlí, co podpořit dál. Byli jsme rádi, když ještě koupili vstupenky svým partnerům. Není to o ceně vstupného. Pokud na to během dvou měsíců seženete generálního partnera za obrovské peníze, tak to může být zajímavé. Když to porovnáte s jinými akcemi, tak něco stojí. Ani česká společnost se nemůže tvářit tak, že máme na všechno sponzora. Chceme-li někam jít a něco vidět, tak si na to musíte koupit lístek.“

I tak jste trhli český rekord v návštěvě na jedno extraligové utkání…
„Když se podívám na ostatní průměry v lize, kde chodí třeba sedmnáct set nebo dva a půl tisíce lidí, v Brně přes sedm tisíc, u nás devět, tak každý v tomto státě musí být nadšený, když mu přijde sedmnáct tisíc. Já jsem za to strašně rád, byť jsme neudělali rekord, ale to nebylo motto této akce. Mottem bylo hokej pro všechny, je to propagace českého sportu a českého hokeje v těch měřítkách, které se my můžeme dovolit.“

Takže akci hodnotíte povedeně?
„Z tohoto pohledu určitě. Hodnocení je ale na každém zvlášť. Lidé mohou být nároční, některým by bylo v arénách lépe než tady, ale já jsem z toho neměl špatný pocit. Bavil jsem se o tom i se svými kamarády a známými a ti mi má slova potvrdili.“